Visuel identitet
Logo
Webdesign
Website bygget i Webflow
Tryksager
Design
Website-implementering
Morten Asbjørn Jensen - Strategisk kommunikation
VidenSkaber skaber og deler viden, gennem workshops, debatter og formidling, hvor der stilles spørgsmålet: Hvordan ved vi det?
Arrangementerne præsenterer nogle af Danmarks dygtigste forskere, på tværs af de videnskabelige discipliner, som møder borgere til drøftelser og problemløsnings-workshops om aktuelle spørgsmål.
En visuel identitet som understøtter initiativets kommunikation samt webdesign, webimplementering i Webflow og diverse grafiske materiale, herunder en folder og bannere til afslutningsfesten på Nationalmuseet.
Første års tema var "Hvordan skal vi bo i fremtiden?" og følges op af nye temaer hvert år. Næste i rækken er "Kunstig intelligens".
Logoet tager udgangspunkt i det sproglige spil, som ligger i projektets navn, VidenSkaber, som giver en åbenhed overfor ord som kan sættes i forlængelse af navnet. F.eks. Viden Skaber Fællesskab, Viden Skaber Sammenhæng, mv.
Linjerne i logoet giver hermed brugerne mulighed for selv at lægge sin egen digtning ind i, hvad projekttitlen betyder for dem.
Rubrik-skriften Baskerville er nedarvet fra Videnskabernes Selskabs visuelle identitet. For at give identiteten et modspil til Baskerville-seriffernes klassiske udtryk blev den kombineret med den moderne Studio6 fra danske Playtype.
Mockup: Afprøvning af alternativt budskab
Den primære røde farve er nedarvet fra Videnskabernes Selskabs visuelle identitet, hvor denne også er primær farve.
Som sekundære farver vil der være én farve pr. årstema. Disse er nedtonede versioner af Videnskabernes Selskabs sekundære farver. De nedtonede versioner er mere moderne og folkelige og passer således bedre til denne sammenhæng.
Videnskabernes Selskabs farvepalette
VidenSkaber farvepalette
Mockups med temafarverne
Iterationer på layout af websitets forside
Forskningsminister Christina Egelund.
Foto: Lars Svankjær, Videnskabernes Selskab