Please flip the phone to see the goods.
Loading
Loading
Loading
Play
tilbage til projektoversigtgå til næste projekt

Kunde

By Rum Skole

Landskabsarkitektur
Uddannelse

Logobearbejdning, visuel identitet og hjemmeside for landskabsarkitekter, som underviser børn og unge i demokratiske principper gennem design og opbygning af uderum.

Afleveringer

Logo rework
Visuel identitet
Webdesign
Website bygget in Webflow
Diverse trykte materialer

Min rolle

Design
Rådgivning om print produktion

Eksterne samarbejdspartnere

Jonathan Filskov– Fotografi

Projekt

Landskabsarkitekterne fra By Rum Skole havde i en periode oplevet udfordringer med organiseringen af deres forskellige former for informationsmateriale. Deres primære tjenester inkluderer projektforløb, workshops og rådgivning rettet mod skoler, ungdomsklubber og andre organisationer, der arbejder med unge. Dette arbejde involverer ofte levering af forskellige materialer, både til klienter og unge deltagere. Derfor søgte de hjælp til at opfriske deres logo, udvikle det til en sammenhængende visuel identitet og implementere det på forskellige medier, herunder et nyt websted samt forskellige trykte materialer.

Løsning

Det nye logo er en opfriskning af deres eksisterende logo. En visuel identitet blev udfoldet omkring logoet med en opdateret farvepalette, nyt valg af skrifttype og nye grafiske elementer. Den visuelle identitet blev implementeret på både et nyt website og en bred vifte af trykte materialer som visitkort, brochurer, sagspræsentationer, klistermærker og diasskabeloner til Google Workspace og mere.

Det gamle logo.
Kunden ønskede at bevare logomærkekonceptet.

Logo rework.
Jeg lavede en opfriskning med en opstrammet version af mærket, oprydning af skriftdesign, stregtykkelse, mv.

Opryddede vektorer

Justeret knibning

Opstrammet bogstavjustering

Typografi

Skriftvalget skulle tilgodese at alle medarbejdere skulle kunne tilgå den, på både desktop-projekter og mens de arbejder i Google Workspace-pakken, uden at det skulle koste en bondegård. Den gratis skrifttype Work Sans blev valgt til den visuelle identitet, da det er en smuk humanistisk skrifttype med stor fleksibilitet. For at holde fornemmelsen i den visuelle identiet let og luftig, har vi etableret en regel om, ikke at bruge skriftvægte, der er tykkere end Medium.

Det grafiske element er baseret på logomærkets form. Simpelt nok. Men målet om at gøre det genkendeligt blev opnået.